TR
İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı, fakültemizin vizyon ve misyonu doğrultusunda, Türkiye Yeterlikler Çerçevesi (TYÇ) ve 2020 Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP) esas alınarak hazırlanmıştır. Program, teorik ve uygulamalı eğitimi harmanlayan, interaktif ve çok yönlü bir yapıya sahiptir. Klasik derslerin yanı sıra; laboratuvar uygulamaları, probleme dayalı öğrenme (PDÖ), klinik beceri eğitimleri, olgu temelli klinik korelasyon, klinik araştırmalar ve translasyonel tıp, makale saatleri, proje uygulamaları, sağlıkta bilişim ve yapay zeka, sanal gerçeklik uygulamaları ve hasta başı uygulamalar gibi farklı eğitim-öğretim yaklaşımları ile öğrencilerin aktif katılımı hedeflenmektedir. UÇEP’in içeriğiyle uyumlu olarak ulusal ve uluslararası akreditasyon kuruluşlarının önerileri de dikkate alınarak hazırlanan müfredat ile öğrencilerin hem ulusal hem uluslararası sınavlara hazırlanmaları da desteklenmektedir.
Eğitim Süresi ve Yapısı
Tıp Fakültesi eğitimi toplam 6 yıldan oluşmaktadır:
Klinik Öncesi Dönem (Dönem I, II, III)
Dönem I (1. Sınıf) 4, Dönem II (2. Sınıf) 5, Dönem III (3. Sınıf) 6 kuruldan oluşmaktadır. Yatay ve dikey koridor entegrasyonu ile yapılandırılan bu kurullar değişime ve geliştirilmeye açık olarak dizayn edilmiştir. Bu klinik öncesi dönemde,
Ayrıca, anamnez alma, fizik muayene becerileri, hasta-hekim iletişimi ve mesleki tutumlar teorik ve pratik eğitimlerle kazandırılır.
Klinik Dönem (Dönem IV, V, VI)
Dönem IV (4. Sınıf ) ve Dönem V (5. Sınıf ), klinik stajlar şeklinde yapılandırılmıştır.
Dönem IV’te İç Hastalıkları, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Genel Cerrahi, Anesteziyoloji ve Reanimasyon, Üroloji zorunlu stajları ile birlikte iki farklı seçmeli staj yapma imkanı bulunmaktadır.
Dönem V’te ise 5 staj bloğu bulunmaktadır. Bunlar:
UÇEP-2020’de belirtilen hastalıklar ve klinik tablolar doğrultusunda; tanı, tedavi ve acil müdahale bilgileri hem teorik hem pratik olarak verilir. Olgu temelli öğrenimle klinik karar verme ve uygulama becerileri geliştirilir. Eğitim süreçlerinde sanal gerçeklik uygulamaları yanı sıra klinik senaryoların tartışıldığı bütünleştirici oturumlar klinik staj dönemlerinde öğrencilerle buluşturulmaktadır.
İntörnlük Dönemi (Dönem VI) (6.Sınıf)’ta intörn hekimler sorumluluk alarak aktif klinik uygulamalara katılır. Önceki dönemlerde edindikleri teorik bilgileri pratiğe dökerler. Acil durum yönetimi konusunda deneyim kazanırlar. Etik ilkeler çerçevesinde hasta yönetimini öğrenirler. Bu dönem, öğrencilerin hekimliğe geçiş sürecinde, mesleki bilgi, beceri ve tutumlarını pekiştirmelerine olanak sağlar. İntörn hekimler, 52 haftalık intörnlük sürecinde, İç Hastalıkları, Kadın Hastalıkları ve Doğum, Genel Cerrahi, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Halk Sağlığı, Psikiyatri, Kardiyoloji, Göğüs Hastalıkları, Acil Tıp ve Kırsal Hekimlik alanlarında pratik yaparlar. İntörnlük döneminde 2 adet seçmeli bölümde intörn hekimlik yapabilirler.